Airlie Beach 090406

H-vete va tiden springer ifran oss. Idag ar det bara 8 dagar kvar tills vi paborjar resan hemat, och vilken resa sen da..Vi hade tydligen missat att vi pa hemvagen maste vanta 16 timmar pa HongKongs flygplats. Inte jatteintressant.

Hursomhelst, allt ar jattebra, kl ar 17.30 har och vi ska snart ut pa dejt, Fia o Crille pa en och Davv o Tilda pa en, lutar at en fiskrestaurang vi sag nere i hamnen tidigare!

Hur var da Fraser Island? SANDIGT vore en underdrift, MYGGOR? Ehh a.
Vi har dessutom dopt om on till "Goon-Island", det fortardes en hel del Goon med andra ord.
Allt som allt en jattetrevlig tripp, vi hamnade i samma bil som 3 tyska herrar, 1 sweizare, 1 hollandare, och sa vi fyra svenskar da! Vi kvitterade ut en fyrhjulsdriven Toyota Landcruiser, vilket skulle visa sig vara mycket nodvandigt med tanke pa att det inte finns nagra vagar pa fraser island.
Sjukt haftig kansla att kora pa stranden, nar vagorna slar in mot bilen och man hoppas att man ska hinna tillbaks till base camp innan tidvattnet kommer!
Under var vistelse pa on sa korde ett gang rakt in i ett trad och totalkrashade bilen, en kille fick aka helikopter till sjukhuset, ett annat gang lyckades svepas ut i havet med bilen vilket resulterade i att bilen voltade.
Behover jag skriva att det ror sig om engelsman? =)

Vi kom dock oskadda fran on, bortsett fran myggbett till forbannelse!
Vi stiftade aven bekantskap med diverse giftspindlar, olika varaner som vandrade runt vid taltet, och en morgon hade vi en dingo i fortaltet! 

Nu vantar vi ( las solar och badar ) i Airlie Beach pa att fa aka ut pa en segelkryssning som varar i 3 dagar och 2 natter, hoppas pa fint vader har bara! Just nu ar det oklanderligt. At kangaroo for forsta gangen igar, jag och Davv bestamde oss for att prova, en lite besvikelse faktiskt, valdigt lik radjur fast mera smaklost..ingen hit faktiskt, men det skulle lika garna kunna vara kocken som var orsaken!

Vi var pa en shoppingtur forut, vi har kommit fram till att vi har levt valdigt sparsamt hittills pa resan och tyckte att vi kunde gora av med lite pengar. Sagt och gjort, jag ( Crille ) gjorde slag i en gammal pojkdrom och kopte mig ett par RayBan Aviators, ni vet den dar sjuttiotals-klassikern som aldrig dor!
Sjuukt nojd kille numera, Davve ar galet avundsjuk och muttrar om att "Spetz har minsann haft sonder minst 3 par utav hans solglajjor..."

Tankte lagga upp lite bilder fran Fraser Island, men av nagon anledning sa funkar inte minneskortlasaren.
Stenaldersdatorer igen.

Men har kommer lite annat!


3-D bio i Sydney!


Davv forsoker lara sig surfa!


Nu springer tiden ivag!
Hade bast dar hemma sa hors vi snart av!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

090406/ Härligt att höra ifrån er igen. Den härliga bilturen på ön skulle Per-Åke gillat men alla myggbett, nä fy sjutton. Här hemma har vi nästan fått sommar och väntar nu på påsken med allt godis man får i äggen. Hur är godiset där nere? Sola försiktigt! Kram Ann-Britt

2009-04-06 @ 11:28:10
Postat av: Mawhlain

och spetz har faktiskt haft sönder minst ett par av MINA solglasögon också.

han får väl helt enkelt börja se sig för var han sätter sin beniga bak! :D

underbart att höra att ni fortfarande har det bra, och att ni verkar ha tagit det skapligt lugnt med solandet och inte bränt er.



själv har jag (mitt sista) påsklov och jag, nill, emelie och joel ska dra till linköping imorgon. blir najs!



kram sålänge, gör det bästa av de sista dagarna nu :D

2009-04-06 @ 11:41:35
URL: http://mawh-lain.blogspot.com/
Postat av: 08:orna

Bilkörning på stranden??? tur i safall att det bara var pa stranden och inte bland folk, om det nu var Crille som korde, han har väl inget korkort. Jatteschysst resa ser underbart ut. Njut av tiden där. Hoppas vi ses den 16:e maj Crille och Fia. Många kramar fran oss 08:or.

2009-04-06 @ 19:01:23
Postat av: Mormor o Sören o Maggan

Här sitter vi och följer er på eran resa. Vilka upplevelser ni varit med om.Vad tuffa ni var som vågade flyga. Roligt med alla fina bilder.Vi ser fram emot att ni snart är hemma så att det blir mer av era reseupplevelser.



Massor av kramar från oss

2009-04-06 @ 19:13:49
Postat av: Farmor Ylva

Skönt att höra att färden på ön gått bra trots alla myggbet och dingobesök.Det är roligt att höra från er och ni tycks ha det väldigt bra. Njut av den sista veckan i Australien.Vi åker till landet över påsk. Glad påsk med kramar från farmor och farfar.

2009-04-06 @ 20:34:08
Postat av: Sandra med fukt i garderoben

HELLOOOOO mina vänner! Skulle bara säga att JAG kommer o hämtar er nästa onsdag! Fick mitt körkort idag så jag tänkte : vad gör man inte för sina vänner!? hahaha, vet att Crille fick ett par droppar kiss i kalsongen nu, (bara att låta dom torka o vända på kalsippen sen), men du kan vara lugn vännen : Magnus kommer så får vi åka på "skräckfärd" när du kommer hem! =) Puss puss Ses om en vecka! (ojj, vad fort tiden gått)



Och du Fia : Nagellacket du lämna i våran, förlåt MIN BIL, är praktiskt taget slut. Kvinnan i huset, det vill säga Magnus, har varit helt fascinerad av det sen ni åkte! "-Kolla älskling, vad mina naglar glänser!" hahahahaha



KRAM TILL ER ALLA!

2009-04-07 @ 20:42:29
Postat av: Sandra med fukt i garderoben

HELLOOOOO mina vänner! Skulle bara säga att JAG kommer o hämtar er nästa onsdag! Fick mitt körkort idag så jag tänkte : vad gör man inte för sina vänner!? hahaha, vet att Crille fick ett par droppar kiss i kalsongen nu, (bara att låta dom torka o vända på kalsippen sen), men du kan vara lugn vännen : Magnus kommer så får vi åka på "skräckfärd" när du kommer hem! =) Puss puss Ses om en vecka! (ojj, vad fort tiden gått)



Och du Fia : Nagellacket du lämna i våran, förlåt MIN BIL, är praktiskt taget slut. Kvinnan i huset, det vill säga Magnus, har varit helt fascinerad av det sen ni åkte! "-Kolla älskling, vad mina naglar glänser!" hahahahaha



KRAM TILL ER ALLA!

2009-04-07 @ 20:44:06
Postat av: Faster Ninna

Hej Fia o Crille!

Ni verkar ha en fantastisk resa - är lite, lite, lite avis.... Imponerande med fallskärmshoppen - skulle jag aldrig våga göra! Ha en härlig sista vecka i Australien och njuuut! Glad påsk på er så ses vi snart!

Kramar från Ninna

2009-04-08 @ 15:53:20
Postat av: Anonym

Hej på Er!

Låter som att ni har det riktigt bra! Inte avundsjuk alls..nej nej..idag regnar det HÄRLIGT i Jönköping,det är det inget som slår! ;)

Fia- hoppas du har börjat skriva på en reseguide till mig, väntar mig en Fet sådan=)

Njut nu och ta gärna med lite solbränna hem!

puss Anna

2009-04-08 @ 19:27:26
Postat av: mamsen Spetz

Halloj på er,hoppas ni haft det bra på segelkryssningen och inte för mkt gung i kajutan.Ätit kängurukött!!ja en erfarenhet rikare blev ni ju.Var säkert kocken som inte kryddat som han borde.Här har vi inte (än så länge)massor av myggor,men en liten stackare har jag hittat den blev snabbt platt.Igår läs tisdag 7/4 vinkade jag av Carro och Madde när de flög iväg till Teneriffa,de kommer ju hem 14/4 före er ju.Nu längtar vi massor efter er,glada påskkramar från gubbo och mamsen.

2009-04-08 @ 21:46:31
Postat av: Linda som kör brunutansol

ÅÅÅH, Fraser island verkar hur kul som helst, kul att jeepa omkring på stranden, jäkligt spännande med alla "tama" djur.

Ska jobba torsd natt, avvis tilda?

Resten av påsken blir mat &godis i mängder!!!

KRAM från påskkärringen.

2009-04-09 @ 09:34:55
Postat av: Linda Pettersson

Hej Matilda och co. =) Vilka äventyr ni verkar vara med om. Längtar så mycket tillbaka när jag läser om allt. Hoppas ni har det så härligt ute i Whitsunday nu och njuter av de dagar som återstår i kära Australien. Antar att det blir Cairns efter Airlie och då tipsar jag er om att åka ut med båten "Ocean spirit" där det ingår ett provdyk.

Må bäst! Kram /syssling Linda =)

2009-04-09 @ 20:07:07
Postat av: gubbo

nu har vi inte hört något från er på ett tag, hoppas allt är bra,ni är kanske kvar på havet.cristian kontakta oss, har några frågor till dej. kram gubbo

2009-04-11 @ 11:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0